Asunnon kauppa asiantuntijoiden turvaamana

Yhteystiedot

Kiinteistölakimies Suomi Oy on kehittänyt Turvallinen Asuntokauppa -palvelun jokaisen asunnonostajan ja -myyjän turvaksi ennaltaehkäisemään ongelmatilanteita asunnon tai kiinteistön kaupassa. Voit tilata palvelumme, olitpa asunnon myyjä tai ostaja. Palvelemme asiakkaita kaikkialla Suomessa. Tutustu tarjoamamme palvelun sisältöön ja ota meihin yhteyttä, mikäli sinulla heräsi kysyttävää.

1. Kiinteistölakimies tarjoaa asunnon myyjälle tai ostajalle 3 tuntia juridista neuvontaa ennen kauppaa, jossa:

  • myytävän kohteen ominaisuudet ja rajoitukset kirjataan Kiinteistölakimiehen laatimaan / tarkastamaan kauppakirjaan.
  • päästään tavoitteeseen; että myyjä tietää mitä myy ja ostaja mitä ostaa. Ostaja ei voi myöhemmin vedota tiedossa olleisiin virheisiin.

2. Jos kaupassa syntyy myöhemmin ongelmia (piilovirhe) Kiinteistölakimies tarjoaa 3 tuntia juridista neuvontaa ja sovittelua:

  • Kiinteistölakimies neuvoo ja järjestää neuvottelun (ostaja / myyjä).
  • Tavoitteena on ostajan ja myyjän välinen neuvottelu ja sovinto jo ennen tilanteen kärjistymistä riitatilanteeksi.

3. Mikäli riitaa ei saada sovittua myyjän ja ostajan välillä, Kiinteistölakimies hoitaa riidan palvelun tilaajan lukuun erillisestä asianajotoimeksiannosta

  • Asiakkaamme on oikeutettu 1000 €:n hyvitykseen / etuseteliin, mikäli antaa toimeksiannon Kiinteistölakimiehen hoidettavaksi.
  • Edellytys: Kaupassa on käytetty Kiinteistölakimiehen sertifioimaa kuntotarkastajaa. 
  • Asiakkaamme voi valita haluamansa toimiston asiaansa hoitamaan, mutta etuseteli oikeuttaa vain Kiinteistölakimiehen palveluiden ostoon.

Turvallisen asuntokaupan vaiheet 

1. Omakotitalon, rivitalon tai asunto-osakkeen myyjä haluaa laittaa kotinsa myyntiin tai ostaja ostaa asunnon, mutta pelkää mahdollisia kuntovirheitä.


2. Myyjä tai ostaja tilaa Turvallinen Asuntokauppa -palvelun Kiinteistölakimies Suomi Oy:ltä.


3. Kiinteistölakimies suosittelee kuntotarkastajaa, konsultoi välittäjää ja kuntotarkastajaa sekä tarkastaa kauppakirjan.


4. Myyjä ja ostaja allekirjoittavat kauppakirjan.

5. Esiintyy hajuja tms. ongelmaa. Ostaja ottaa yhteyttä myyjään ja vaatii lisätutkimuksia.


6. Kiinteistölakimies järjestää neuvottelun myyjän ja ostajan välillä, konsultoi kuntotarkastajaa ja välittäjää, tekee sovintoehdotuksen tai suosittelee hinnanalennusta.


7. Ongelma ratkeaa eikä riita jatku. Säästetään oikeudenkäyntikuluja sekä ostajan ja myyjän hermoja.

Mikäli asuntokaupan riitatilanne jatkuu

8.  Ostaja reklamoi virheestä tai myyjä vastaa reklamaatioon. Palvelun tilaaja palkkaa Kiinteistölakimiehen hoitamaan riita-asiaa. Teemme puolestasi oikeusturvailmoituksen.


9. Kiinteistölakimies hoitaa riita-asiaa pyrkien ensisijaisesti sovinnolliseen ratkaisuun. Jos sovintoa ei synny, Kiinteistölakimies hoitaa asiasi oikeudessa.


10. Kiinteistölakimies hyvittää palvelun tilaajalle toimeksiannon loppulaskusta 1000 € hyvityksen edellytysten täyttyessä.