Kiinteistölakimies Suomi Oy on kehittänyt Turvallinen Asuntokauppa -palvelun jokaisen asunnonostajan ja -myyjän turvaksi ennaltaehkäisemään ongelmatilanteita asunnon tai kiinteistön kaupassa. Voit tilata palvelumme, olitpa asunnon myyjä tai ostaja. Palvelemme asiakkaita kaikkialla Suomessa. Tutustu tarjoamamme palvelun sisältöön ja ota meihin yhteyttä, mikäli sinulla heräsi kysyttävää.
1. Omakotitalon, rivitalon tai asunto-osakkeen myyjä haluaa laittaa kotinsa myyntiin tai ostaja ostaa asunnon, mutta pelkää mahdollisia kuntovirheitä.
2. Myyjä tai ostaja tilaa Turvallinen Asuntokauppa -palvelun Kiinteistölakimies Suomi Oy:ltä.
3. Kiinteistölakimies suosittelee kuntotarkastajaa, konsultoi välittäjää ja kuntotarkastajaa sekä tarkastaa kauppakirjan.
4. Myyjä ja ostaja allekirjoittavat kauppakirjan.
5. Esiintyy hajuja tms. ongelmaa. Ostaja ottaa yhteyttä myyjään ja vaatii lisätutkimuksia.
6. Kiinteistölakimies järjestää neuvottelun myyjän ja ostajan välillä, konsultoi kuntotarkastajaa ja välittäjää, tekee sovintoehdotuksen tai suosittelee hinnanalennusta.
7. Ongelma ratkeaa eikä riita jatku. Säästetään oikeudenkäyntikuluja sekä ostajan ja myyjän hermoja.
8. Ostaja reklamoi virheestä tai myyjä vastaa reklamaatioon. Palvelun tilaaja palkkaa Kiinteistölakimiehen hoitamaan riita-asiaa. Teemme puolestasi oikeusturvailmoituksen.
9. Kiinteistölakimies hoitaa riita-asiaa pyrkien ensisijaisesti sovinnolliseen ratkaisuun. Jos sovintoa ei synny, Kiinteistölakimies hoitaa asiasi oikeudessa.
10. Kiinteistölakimies hyvittää palvelun tilaajalle toimeksiannon loppulaskusta 1000 € hyvityksen edellytysten täyttyessä.